CRM-система як помічник маркетолога. Можливості налаштувань автоматичної аналітики
CRM-систeма — ефективний інструмент лише для відділу продажів?
Так, якщо інтегратор системи не поринув у бізнес-процеси та не дослідив усі потреби бізнесу. Насправді її можна налаштувати для кожного проєкту індивідуально, щоб усі задачі виконувалися всередині однієї системи.
Щоб інтеграція була дійсно ефективною, команда CRM Solutions під час знайомства з клієнтом досліджує усі потреби компанії, щоб запропонувати ефективне рішення, або відмовити від інтеграції.
CRM-система як помічник маркетолога
Відповідь на ці запитання мріє дізнатися маркетолог та власник будь-якого бізнесу. Їх можна отримати, скориставшись аналітикою, яка інтегрується в CRM-системи.
Отже, які ключові показники мають враховуватись маркетологами та власниками бізнесу, і як це можна зробити, розповімо далі.
Перед тим, як розповісти про можливості налаштування аналітичних звітів для бізнесу та маркетологів, розглянемо загальні принципи CRM-систем.
CRM-система містить базу даних про всіх лідів та клієнтів бізнесу, фіксуючи їхній шлях через воронку продажу.
Крім того, вона дозволяє бізнесу сегментувати базу за певними критеріями та розробляти стратегії взаємодії з кожним сегментом.
CRM-система є базою для впровадження маркетингу взаємовідносин та інструментом для оцінки ефективності роботи відділів продажу та маркетингу
Розглянемо базовий функціонал, який доступний у CRM-системах та корисний для підприємців.
Робота з клієнтами
Спочатку слід зазначити, що CRM-система є важливим інструментом для поліпшення якості обслуговування клієнтів.
1. Зокрема, можна аналізувати причини втрати угод, щоб вносити зміни до стратегії та збільшувати кількість успішних продажів.
2. Крім того, CRM-система надає звіт про воронку продажу, який дозволяє відстежувати розвиток потенційних угод та прогнозувати успішність закриття угод.
4. Окрім цього, за допомогою CRM-системи можна визначити прибуток, отриманий від кожного залученого клієнта. Ця інформація дозволяє коригувати вартість продуктів або послуг та вартість залучення клієнтів залежно від отриманого прибутку.
Отже, CRM-система не тільки поліпшує комунікацію з клієнтами, але й надає важливу аналітичну інформацію для розробки стратегій продажу та маркетингу.
CRM-систему можна використовувати як інструмент для ведення бухгалтерії та аналізу фінансових показників за певний період часу. Розгляньмо основні показники, які вона надає.
1. CRM-система надає можливість вимірювати показники продажів в режимі реального часу та аналізувати доходи та витрати бізнесу.
3. CRM-система також аналізує наявні тенденції продажів та майбутні прогнози, використовуючи дані, які надходять до системи. Це дозволяє планувати та коригувати рекламні бюджети, щоб ефективніше використовувати кошти.
За допомогою CRM-системи також можна контролювати роботу менеджерів, і ми розглянемо це докладніше.
1. CRM-система аналізує робочий час співробітників та дозволяє перевірити, скільки часу менеджер витратив на виконання конкретного завдання або загалом за певний період часу.
3. Завдяки інтеграції з різноманітними месенджерами, CRM-система дозволяє побачити швидкість обслуговування клієнтів та оптимізувати цей процес. Це допомагає зменшити кількість нереалізованих заявок та недоотриманого прибутку компанії.
4. Крім того, CRM-система демонструє обсяг угод, які були укладені кожним менеджером, та показує, який дохід приносить кожен зі співробітників.
Тепер розповімо, як CRM-система допомагає аналізувати поведінку клієнтів та оптимізувати маркетингові витрати. Подивимося на ті метрики, які використовуються для досягнення цієї мети та які базові налаштування є у різних CRM-системах.
1. Аналіз рентабельності залучення клієнта.
Припустімо, що ви переглядаєте маркетингові звіти та бачите, що залучення одного клієнта коштує 10$. Здається, що ціна є прийнятною, і немає нічого, що може викликати стурбованість.
Таким чином, вартість залучення може бути прийнятною, незалежно від того, чи це 10$, чи 100$. Однак, дізнатись про це можна тільки завдяки аналітичним показникам, які CRM-система може забезпечити.
За допомогою цієї інформації ви можете визначити, які товари або послуги мають попит та зосередити увагу на найбільш ефективних джерелах прибутку для компанії.
3. Аналіз ефективності каналів залучення клієнтів.
Ця метрика дозволяє в режимі реального часу бачити, з якого каналу комунікації приходить найбільше клієнтів. Це допомагає оптимізувати маркетингові витрати, тому що ви можете зосередитись на найбільш ефективному каналі комунікації.
Ця метрика дозволяє створити програму лояльності та збільшити кількість повторних покупок. Вона враховує частоту та категорії здійснених покупок, що дозволяє створювати індивідуальні пропозиції для різних груп клієнтів.
Далі ми представимо три CRM-системи з гнучкими налаштуваннями аналітики, які допоможуть маркетологу відстежувати необхідні метрики.
Planfix є CRM-системою, яка дозволяє контролювати робочий час та активність менеджерів, а також здійснювати фінансовий облік в компанії. Ця платформа належить до найбільш гнучких систем налаштування для відповідності потребам бізнесу.
NetHunt — це проста CRM-система, яка інтегрована в Gmail та призначена для відділу продажів та маркетингу. Вона оптимальна для малого та середнього бізнесу. Система дозволяє збирати потенційних клієнтів з різних джерел та відстежувати їхній шлях по воронці продажів прямо з пошти Gmail.
• аналіз ефективності каналів залучення клієнтів, щоб розподілити інвестиції між оптимальними джерелами угод;
• звіт маркетингової воронки, що дозволяє відстежувати статус усіх потенційних клієнтів протягом певного періоду часу.
Для налаштування ефективної аналітики з урахуванням специфіки бізнесу можна звернутись до інтеграторів, які допоможуть створити необхідні метрики та не загубитись у дашбордах.
Pipedrive — класична CRM-система, створена спеціалістами з продажів для спеціалістів з продажів.
Звіти про продажі в Pipedrive повністю налаштовуються адміністратором облікового запису згідно з необхідними метриками. Вони дозволяють відстежувати стандартні критерії, такі як кількість нових угод та регулярний дохід, а також додавати власні показники, що стосуються конкретного бізнесу.
Висновки
Отже, якщо говорити про CRM-систему як помічника маркетолога, то її інтеграція є доцільною. Використання маркетингової аналітики в CRM-системах можна розглядати як частину комплексної аналітики.
Об'єднавши дані вебаналітики (наприклад, Google Analytics) з даними CRM-системи, можна прослідкувати всі етапи залучення клієнта. Це дозволить оцінити цінність клієнта в бізнесі протягом певного періоду. З такою інформацією приймання рішень буде значно ефективнішим.
Більшість CRM-систем мають опцію налаштовування додаткових звітів завдяки влаштованим або стороннім додаткам та віджетам. Проте, варто підходити до налаштування звітності обережно, оскільки отримання забагато даних може призвести до пропуску дійсно важливих показників.
Налаштувати необхідні інтеграції та засоби аналітики може лише інтегратор, який чує потреби клієнта. Так, наприклад, за 6 років нашої роботи, 95% клієнтів дійсно користуються CRM-системами та нашими додатковими налаштуваннями. Отже, якщо ви бажаєте налаштувати систему, яка дійсно працюватиме — залиште заявку на безкоштовну консультацію.
Сподобалась стаття?
Інтеграція будь-якого CRM-рішення починається з консультації!
Сергій Тимчук
CEO «CRM Solutions»