CRM-систeма — ефективний інструмент лише для відділу продажів?
Так, якщо інтегратор системи не поринув у бізнес-процеси та не дослідив усі потреби бізнесу. Насправді її можна налаштувати для кожного проєкту індивідуально, щоб усі задачі виконувалися всередині однієї системи.
Щоб інтеграція була дійсно ефективною, команда CRM Solutions під час знайомства з клієнтом досліджує усі потреби компанії, щоб запропонувати ефективне рішення, або відмовити від інтеграції.
А чи можна визначити, скільки грошей варто витратити на залучення клієнтів та як покращити ефективність маркетингових витрат? Чи діє ваша маркетингова стратегія, і як оптимізувати витрати на неї?
Відповідь на ці запитання мріє дізнатися маркетолог та власник будь-якого бізнесу. Їх можна отримати, скориставшись аналітикою, яка інтегрується в CRM-системи.
Вона автоматично збирає необхідну інформацію та надає користувачам графіки, діаграми та кількісні дані з певною періодичністю.
Отже, які ключові показники мають враховуватись маркетологами та власниками бізнесу, і як це можна зробити, розповімо далі.
Перед тим, як розповісти про можливості налаштування аналітичних звітів для бізнесу та маркетологів, розглянемо загальні принципи CRM-систем.
CRM-система містить базу даних про всіх лідів та клієнтів бізнесу, фіксуючи їхній шлях через воронку продажу.
Вона інтегрується як інструмент для роботи з клієнтами та дозволяє розробляти маркетингові стратегії для потенційних та клієнтів, що існують на кожному етапі воронки продажу.
Крім того, вона дозволяє бізнесу сегментувати базу за певними критеріями та розробляти стратегії взаємодії з кожним сегментом.
CRM-система є базою для впровадження маркетингу взаємовідносин та інструментом для оцінки ефективності роботи відділів продажу та маркетингу.
Розглянемо базовий функціонал, який доступний у CRM-системах та корисний для підприємців.
Робота з клієнтами
Спочатку слід зазначити, що CRM-система є важливим інструментом для поліпшення якості обслуговування клієнтів.
Завдяки її можливостям об’єднати всі канали комунікації в одному місці, можна швидко та ефективно відповідати на запити клієнтів. Це зменшує час відповіді та підвищує задоволеність клієнтів.
Однак, основна перевага CRM-системи полягає в її аналітичних можливостях. Наприклад, можна відстежувати шлях клієнта та використовувати цю інформацію для розробки ефективних стратегій продажу.
Отже, CRM-система не тільки поліпшує комунікацію з клієнтами, але й надає важливу аналітичну інформацію для розробки стратегій продажу та маркетингу.
СRM-систему можна використовувати як інструмент для ведення бухгалтерії та аналізу фінансових показників за певний період часу. Розгляньмо основні показники, які вона надає.
За допомогою CRM-системи також можна контролювати роботу менеджерів, і ми розглянемо це докладніше.
Тепер розповімо, як CRM-система допомагає аналізувати поведінку клієнтів та оптимізувати маркетингові витрати. Подивимося на ті метрики, які використовуються для досягнення цієї мети та які базові налаштування є у різних CRM-системах.
1. Аналіз рентабельності залучення клієнта.
Припустімо, що ви переглядаєте маркетингові звіти та бачите, що залучення одного клієнта коштує 10$. Здається, що ціна є прийнятною, і немає нічого, що може викликати стурбованість.
Але що, якщо вартість залучення одного клієнта досягає 100$? Зазвичай, в такому випадку, власник бізнесу має бажання зупинити усі рекламні кампанії. Але з допомогою CRM-системи, ви можете провести аналіз і дізнатись, що цей клієнт приніс вашій компанії 1000$ прибутку на рік. Тоді вартість 100$ стає прийнятною для бізнесу.
Таким чином, вартість залучення може бути прийнятною, незалежно від того, чи це 10$, чи 100$. Однак, дізнатись про це можна тільки завдяки аналітичним показникам, які
2. Аналіз популярності товарів або послуг.
За допомогою цієї інформації ви можете визначити, які товари або послуги мають попит та зосередити увагу на найбільш ефективних джерелах прибутку для компанії.
3. Аналіз ефективності каналів залучення клієнтів.
Ця метрика дозволяє в режимі реального часу бачити, з якого каналу комунікації приходить найбільше клієнтів. Це допомагає оптимізувати маркетингові витрати, тому що ви можете зосередитись на найбільш ефективному каналі комунікації.
4. Аналіз активності клієнтів.
Ця метрика дозволяє створити програму лояльності та збільшити кількість повторних покупок. Вона враховує частоту та категорії здійснених покупок, що дозволяє створювати індивідуальні пропозиції для різних груп клієнтів.
Далі ми представимо три CRM-системи з гнучкими налаштуваннями аналітики, які допоможуть маркетологу відстежувати необхідні метрики.
Planfix
Planfix є CRM-системою, яка дозволяє контролювати робочий час та активність менеджерів, а також здійснювати фінансовий облік в компанії. Ця платформа належить до найбільш гнучких систем налаштування для відповідності потребам бізнесу.
Щоб у цій системі підготувати маркетингові звіти, краще звернутися до інтегратора. Разом з фахівцем ви оберете найбільш важливі показники для вашого бізнесу та отримуватимете потрібну інформацію у режимі реального часу.
NetHunt
NetHunt — це проста CRM-система, яка інтегрована в Gmail та призначена для відділу продажів та маркетингу. Вона оптимальна для малого та середнього бізнесу. Система дозволяє збирати потенційних клієнтів з різних джерел та відстежувати їхній шлях по воронці продажів прямо з пошти Gmail.
Аналітика NetHunt охоплює наступні функції:
Для налаштування ефективної аналітики з урахуванням специфіки бізнесу можна звернутись до інтеграторів, які допоможуть створити необхідні метрики та не загубитись у дашбордах.
PIPEDRIVE
Pipedrive — класична CRM-система, створена спеціалістами з продажів для спеціалістів з продажів.
Звіти про продажі в Pipedrive повністю налаштовуються адміністратором облікового запису згідно з необхідними метриками. Вони дозволяють відстежувати стандартні критерії, такі як кількість нових угод та регулярний дохід, а також додавати власні показники, що стосуються конкретного бізнесу.
Отримані результати можна групувати, щоб отримати чіткий візуальний огляд ефективності продажів, виявити вигідні моделі та проблемні зони у продажах.
Отже, якщо говорити про CRM-систему як помічника маркетолога, то її інтеграція є доцільною. Використання маркетингової аналітики в CRM-системах можна розглядати як частину комплексної аналітики.
Об’єднавши дані вебаналітики (наприклад, Google Analytics) з даними CRM-системи, можна прослідкувати всі етапи залучення клієнта. Це дозволить оцінити цінність клієнта в бізнесі протягом певного періоду. З такою інформацією приймання рішень буде значно ефективнішим.
Більшість CRM-систем мають опцію налаштовування додаткових звітів завдяки влаштованим або стороннім додаткам та віджетам. Проте, варто підходити до налаштування звітності обережно, оскільки отримання забагато даних може призвести до пропуску дійсно важливих показників.
Налаштувати необхідні інтеграції та засоби аналітики може лише інтегратор, який чує потреби клієнта. Так, наприклад, за 6 років нашої роботи, 95% клієнтів дійсно користуються CRM-системами та нашими додатковими налаштуваннями. Отже, якщо ви бажаєте налаштувати систему, яка дійсно працюватиме — залиште заявку на безкоштовну консультацію.