Від наскрізної аналітики до доходу: як ефективно використовувати цифрові дані для масштабування бізнесу

cover



Від наскрізної аналітики до доходу: як ефективно використовувати цифрові дані для масштабування бізнесу.

Цифрова трансформація змінює правила. Інформація керує світом, а той, хто має дані, має владу. Успішні компанії не просто збирають інформацію, а й аналізують її на всіх етапах діяльності. Наскрізна аналітика відкриває нові можливості для масштабування та збільшення прибутку бізнесу.

Що таке наскрізна аналітика?

Наскрізна аналітика — це потужний інструмент, який допомагає бізнесу приймати правильні управлінські рішення. Без наскрізної аналітики підприємці наосліп вливають кошти в канали, які вважають ефективними, спираючись на власну інтуїцію.

В аналітичних системах Profit.Store можливо врахувати особливості саме вашого бізнесу, відстежити весь шлях клієнта, ефективні канали та навіть найбільш продуктивних співробітників.

Чому наскрізна аналітика — це ключ до успіху?

Це надає можливість:

1. Підвищити ефективність маркетингових зусиль. Оперуючи даними з усіх джерел, вам буде легко зрозуміти, які офери та креативи краще конвертують лідів у клієнтів.
2. Проаналізувати поведінку користувачів та побудувати більш ефективні персоналізовані воронки, що збільшить лояльність клієнтів, середній чек і касу.
3. Виявити неефективні чи затратні процеси та ресурси. Це дасть змогу оптимізувати бюджет і використати його більш ефективно.
4. Планувати, прогнозувати, виставляти KPI на необхідні показники процесів, керувати ними, тестувати гіпотези, масштабувати профітне.

image

Загальна ефективність бізнесу вимірюється за допомогою ключових показників. Детальніше про найважливіші з них:

CTR (Click-Through Rate): вимірює відсоток кліків від загальної кількості переглядів.
CPL/LAC (Cost per Lead/Lead Acquisition Cost): указує на вартість залучення кожного потенційного клієнта.
CAC (Customer Acquisition Cost): це вартість залучення нового клієнта.
ROAS (Return on Advertising Spend): показує ефективність рекламних витрат у генерації доходу.

ROMI (Return on Marketing Investment): визначає ефективність маркетингових витрат у генерації прибутку.
LTV (Lifetime Value): оцінює загальний прибуток від клієнта протягом усього шляху взаємодії з компанією.

Разом ці показники дають комплексне уявлення про маркетингову ефективність, даючи бізнесу змогу приймати обґрунтовані рішення для свого розвитку.

Тепер розберемо складники системи наскрізної аналітики:

1. Інформація з кабінетів рекламних сервісів (Facebook Ads, Google Ads, Tik Tok Ads). Ці сервіси є затратною частиною, тому імпортуємо всі дані за структурою рекламних кампаній та витратами на всі вкладені об’єкти.
2. СRM-cистеми для обліку всіх параметрів клієнтів. Це невід'ємна частина наскрізної аналітики. Система може збирати інформацію про лідів (а також їх якість) з utm-параметрами, відображати статуси угод, аналізувати прибуток від кожної угоди, дані щодо роботи менеджерів з продажів тощо.

image

CRM Solutions — підбір, впровадження та навчання роботі з системою, якою ви дійсно будете користуватися. Відмовимо від CRM, якщо зрозуміємо, що вона вам не потрібна.

3. Джерела обліку додаткових витрат. Наприклад, таблиця з веденням оплат підрядникам, SEO, SMM, інакше кажучи, усе, що не обліковує CRM-система.

4. Джерело з інформацією про планування ключових параметрів. Наприклад, вартість і кількість лідів за кожним каналом трафіку.
5. За наявністю даних із 4-х пунктів далі вже справа техніки — обрати відповідні сервіси й зібрати систему наскрізної аналітики.

Нижче розглянемо різноманіття сервісів, які стануть у пригоді:

Сервіси вебаналітики:

Google Analytics — незамінний інструмент цифрового маркетолога. Він надає глибокий аналіз вебтрафіку та поведінки користувачів, дає змогу відстежити всі важливі дані: від загальної кількості відвідувань сайту до ефективності рекламних кампаній.

Hotjar

Цей інструмент дає змогу стежити за рухами курсора, кліками та скролами користувача, забезпечуючи розуміння, які елементи вашого сайту є найбільш ефективними, а які аспекти сайту ще потребують поліпшення.

У наш час існує багато сервісів, які дають змогу створювати ІТ рішення без знання коду. Ось кілька тих, якими користуємося самі:
Перша no-code система, яку розглянемо, — n8n. Навіть без навичок програмування користувачі можуть легко створювати складні потоки роботи, пов'язувати різні джерела даних і додатки та налаштовувати обмін даними без єдиного рядка коду.

Схожим за функціоналом є Zapier. Це no-code система автоматизації бізнес-процесів та інтеграції даних. Запити в Zapier дають змогу легко поєднувати різні програми та сервіси й створювати автоматичні дії між ними без програмування.

Node-RED, на нашу думку, є найбільш функціональним сервісом. Цей open-source low-code інструмент дає змогу легко та інтуїтивно створювати робочі процеси за допомогою візуального інтерфейсу. Однією з ключових переваг Node-RED є його модульність, завдяки чому користувачі можуть легко розширювати функціональність.

Make (стара назва Integromate) — це no-code система автоматизації бізнес-процесів та інтеграції даних. Завдяки інтуїтивному візуальному інтерфейсу користувачі можуть легко створювати складні потоки роботи, поєднувати різні додатки та сервіси без потреби в програмуванні.

Ми розповіли про прості рішення, які дають змогу створити автоматизовану систему імпорту даних із усіх ваших джерел. Але повноцінну аналітичну систему так зібрати буде складно. Після імпорту дані потрібно ще обробляти, поєднувати, будувати складні логічні системи розрахунку метрик. Такі речі вже доведеться писати кодом.

Наприклад, за допомогою таких технологій:

Python зі своєю величезною екосистемою та простотою у використанні виступає як фундаментальний інструмент аналітики. Ця мова програмування відіграє вирішальну роль у зборі, обробці та аналізі даних із різноманітних джерел. Його бібліотеки, такі як Pandas для обробки даних, NumPy для числових обчислень та Matplotlib для візуалізації, роблять Python незамінним для аналітичних проєктів.

R — інша мова програмування та середовище для статистичних обчислень і графіки. R має велику бібліотеку пакетів для статистичного аналізу, що дає змогу виконувати різноманітні аналітичні завдання: від базового аналізу даних до складного прогнозування й машинного навчання.

Далі розповімо про BI системи, які містять все необхідне для побудови аналітичної системи.

Power BI від Microsoft. Це інструмент для аналізу та візуалізації даних, що дає змогу створювати дашборди з різних джерел даних.

Серед його переваг:
• здатність працювати з різними джерелами даних;
• інтеграція з хмарними сервісами та файлами;
• потужні можливості для імпорту, обробки, візуалізації та спільної роботи над даними;
• підтримує мову запитів M для складних перетворень даних, а також DAX — для створення розширених обчислень та аналізу.

Недоліки:
• Складність вивчення для нових користувачів.
• Обмеження за обсягом датасета.
• Працює тільки на Windows.

Tableau. Це інтерактивна система бізнес-аналітики (BI), яка дає змогу виконувати глибокий аналіз великих обсягів інформації та ефективно візуалізувати дані без програмування. Вона інтегрується з різними джерелами даних та інструментами аналітики.

Плюси Tableau:
• Гнучкість і багатофункціональність.
• Зручний доступ та висока безпека з використанням Tableau Server.
• Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс.
• Розширена документація та активна спільнота користувачів.

Мінуси Tableau:
• Висока вартість ліцензії.
• Обмежена підтримка для складних завдань обробки даних.
• Недостатня підтримка складних аналітичних операцій без використання додаткових інструментів.

Наступний сервіс, надзвичайно корисний для аналітики, — Google Looker, раніше відомий як Data Studio. Це безкоштовний інструмент Google для аналізу та візуалізації даних, який легко імпортує дані з різних джерел.

Переваги Google Looker:
• Досконала візуалізація даних.
• Гнучка кастомізація інтерфейсу.
• Зведення даних із різних систем і сервісів.
• Робота в браузері без завантаження програми.
• Спільний доступ із розмежуванням прав.
• Багатосторінкові та інтерактивні дашборди.
• Власні метрики та історія версій звітів.

Недоліки Google Looker:
• Може сповільнювати роботу комп'ютера під час обробки великих обсягів даних.
• Робота в режимі офлайн неможлива.

Останнім розглянемо QlikView. QlikView фокусується на інтерактивній візуалізації даних, глибокому аналізі та дає змогу створювати інтуїтивно зрозумілі дашборди й звіти для бізнес-користувачів.

• Динамічні дашборди та інтерактивні звіти.
• Потужні можливості обробки даних для швидкого аналізу.
• Можливість налаштувати інтерфейс під конкретні бізнес-потреби.
• Унікальний підхід до аналізу даних, який виявляє зв'язки між різними джерелами даних.
• Можливість для кінцевих користувачів самостійно створювати звіти без глибоких знань у сфері IT.

Недоліки QlikView:

• Може бути складним для засвоєння.
• Може бути дорогим для дрібного бізнесу або індивідуальних користувачів.
• Потребує потужного апаратного забезпечення для обробки великих обсягів даних.
• Мобільні можливості обмежені, якщо порівнювати з десктопною версією.
• Для деяких функцій потрібне стабільне інтернет-з'єднання.

Висновки

Як бачимо, існує величезне різноманіття сервісів для втілення потреб в аналітичних системах. Найбільш популярним аналітичним сервісом ще довго буде залишатися EXCEL. Але для переходу на наступний етап еволюції потрібна CRM-система.

Ця потужна технологія зберігає всю важливу інформацію про лідів та клієнтів в одному просторі.

Поєднання наскрізної аналітики та CRM-систем — це вдале рішення для покращення розуміння ефективності процесів маркетингу, продажу та ключових бізнес-цілей.

Крім цього, CRM-система вирішує низку ключових завдань, які роблять бізнес більш ефективним і конкурентоспроможним. Правильне налаштування CRM-системи забезпечує необхідний рівень діджиталізації бізнес-процесів та детальної аналітики.

CRM Solutions підсилить ваш бізнес потрібними інструментами для прийняття правильних рішень, ефективного використання бюджетів та швидкого зростання.

А головне завдання, яке Profit.Store вирішує для бізнесів клієнтів, — це завжди сталі, актуальні дані, необхідні для прийняття управлінських рішень.

Сподобалась стаття?

    Приєднуйся до нашої email-розсилки

    Підписуючись ви погоджуєтесь зі стандартною політикою конфіденційності

    Інтеграція будь-якого CRM-рішення починається з консультації!

    img

    Сергій Тимчук

    CEO «CRM Solutions»

    laptop



      Або зателефонуйте нам за номером +38 (067) 333 16 45 Працюємо ПН-ПТ з 10:00 до 18:00