Сергій Тимчук — CEO компанії CRM Solutions
Привіт!
Сьогодні поспілкуємось з Сергієм Тимчуком — CEO компанії CRM Solutions, та дізнаємося про:
Його ідеальний
робочий день.
Особистісну
місію.
Чого в жодному випадку не повинен робити інтегратор CRM-систем.
В цілому я намагаюся робити для себе гнучкий графік задля того, щоб встигати жити. Тому, коли є можливість, я починаю о 10:00 та закінчую приблизно о 19:00. З початку йде координація з відділом продажів: надання конкретної інформації та відповідей на запитання співробітників, щоб вони починали ефективно виконувати поставлені задачі.
У дні, коли бувають особисті зустрічі та справи, можу почати працювати до 10:00.
По-перше, я поступово зменшую тривалість робочого дня до 4-6 ефективних робочих годин, але точно не 8. По-друге, це розв'язання задач, які в першу чергу пов’язані зі стратегією, без детального занурення в тактику.
Я прагну прийти до того, щоб мої справи були пов’язані з такими задачами: дослідження, комунікація з партнерами, налагодження зв’язків та процесів. Тобто без рутини. Хочу займатись тим, що мені найбільше подобається саме зараз.
Я — трудоголік і звик взагалі працювати по 10, 12, 14 годин, а деколи навіть на вихідних. Але зараз намагаюсь від цього відійти та робити так, щоб у бізнесу була можливість відпочити від мене, а у мене — від нього. Так і живемо:)
Пріоритет — це та користь, яку ми надаємо клієнтам. Це може бути і глобальне рішення, і просто консультація, коли клієнти отримують часткову, але допомогу та готуються до наступного етапу робіт. У нас в команді в цілому фокус на результат, саме його ми транслюємо з Наталею, моїм партнером.
Наступні пріоритети: ефективність роботи та люди, які працюють у нас в команді. Мені важливо, щоб вона розвивалася та кожен відчував себе на своєму місці.
В залежності від періоду мого розвитку вона буває різною. На даному етапі — це прокачатися як керівник. Наразі я працюю над виходом на стратегічний рівень. Я досить довго сидів в тактиці, бо це в мене виходить дуже добре. А глобально, більш стратегічно, на короткий період не встигаю робити. Весь такий важливий, закидую себе задачками, але ті речі, які має робити керівник компанії чи СЕО, я не дуже робив. Тому зараз для мене ключова вимога — це фокус на моєму розвитку як керівника.
Зараз я проходжу навчання і більше спілкуюсь з тими, хто мені резонує з точки зору підприємців. Є бізнесмени такі, як я, також не вилазять із тактики, а я ж хочу навчитись мислити більш глобально, щоб зробити цей проєкт, CRM Solutions, масштабнішим і паралельно запускати нові, реалізовувати задумані ідеї.
По-перше, слухаю лекції та курси від знайомих, тих, хто мені резонує. Дивлюсь та запозичую якісь інструменти для себе. По-друге, це комунікація з іншими СЕО. Консультуюсь з ними та дізнаюсь, як вони поводять себе в тих чи інших ситуаціях.
Я в цілому за натурою допитливий, маю такий розум, а тому завжди шукаю рішення будь-яких ситуацій, і якщо не знаходжу його — не зупиняюсь в цьому питанні. Так, інколи треба зупинитись та порефлексувати — це також необхідно для зони росту, але я вчусь.
Забивати на клієнта:) Це — найголовніше. Загалом цей принцип важливий в кожній сфері, проте для інтеграторів це максимально актуально. Забивши на проєкт, продукт далеко не поїде. І на це треба робити акцент, бо, наприклад, ведення соцмереж, запуск реклами або, навіть, налаштування деяких CRM клієнт може зробити самостійно. А от масштабний продукт просто не буде рухатись далі.
Звісно, на кожному етапі є свої моменти, на які необхідно звертати увагу, але головне, на чому треба сфокусуватися — це допомогти клієнту. Бізнес-аналітик якісно проаналізує, а інтегратор зможе краще налаштувати систему, якщо кожен з учасників процесів буде зосередженим на користі для клієнта.
Інколи трапляється, що інтегратори працюють з метою зробити роботу швидше, а не допомогти. У нашій компанії це також «проскакувало», навіть у тих членів команди, хто працює зараз, але я пропрацьовую цей момент. Зробити заради того, щоб зробити, а не допомогти, це — людський фактор і, як правило, він присутній у людей, які не дуже комунікабельні та малоемоційні. Зазвичай це — програмісти або налаштувальники, тому з цим треба працювати.
Більшість людей, які є у нас у команді, прийшли за чиєюсь рекомендацією. Є люди, які були знайдені за допомогою рекрутерів, але вони, як правило, довго не затримуються з різних причин.
У нас в компанії є така штука, як профайлінг. Це — інструмент, який допомагає аналізувати працівників і клієнтів та розуміти, яким чином вони мислять, що їм важливо, на що звертають увагу, а що залишають поза нею. Це перший, досить зрозумілий інструмент для визначення того, підходить людина в команду чи ні.
Другий момент — визначення «збігу» по цінностях: по тому, як людина себе поводить, на чому фокусується.
Для мене важливо, щоб людям з нашої команди було не байдуже на клієнтів. Якщо співробітники беруться за роботу, то мають якісно і відповідально її виконати, але якщо в них щось не виходить — вони цікавляться, запитують та досягають певного результату.
Отже, є профайлінг, конкретні параметри, які ми виявляємо та розуміємо, що це, наприклад, астенік, а це — шизоїд чи епілептоїд, в нього такі-от ціннісні позиції на тому етапі життя, на якому він зараз знаходиться. А є просто цінності та розуміння, чого людина хоче від своєї праці з нами.
Так, у нас в компанії мінімум 2 етапи співбесіди. Перший — більш поверхневий, етап знайомства. На другому етапі, якщо ми розуміємо, що людина нам більш-менш підходить, проводимо профайлінг.
Чесно кажучи, ми до цього зараз тільки приходимо і вчимось робити більш правильно.
Раніше ми сідали, планували, дивилися, що у нас працює не так, як нам хотілося б, та вирішували, як будемо це виправляти й чого хочемо досягти. Це планування було на три місяці, пів року, максимум — на рік, проте через пів року все змінювалось. Тому не скажу, що у нас прямо такий глобально стратегічний підхід. Ми просто не вміли цього робити. Так, ми зверталися до спеціалістів, які проводили стратегічні сесії. Та найголовніше — дотримуватися того плану, який ми намітили, та звертатись до нього регулярно. А ми так занурювалися в тактику з головою, що не помічали, як летить час.
Зараз ставимося до планування та стратегії трохи по-іншому: у вересні заплануємо роботу на квартал, пізніше — на пів року.
Будемо потроху збільшувати період планування, тому що зараз, під час війни, не дуже треба поспішати в плані прийняття рішень на великий період.
Простіше все. Наталя — засновник компанії, свого часу я приєднався допомагати їй, а потім став CEO. В цілому, якщо справа стосується глобальних змін, ми просто сідаємо, аналізуємо і розглядаємо плюси та мінуси з цих питань. Потім тестуємо та розуміємо, що може спрацювати, а що — ні. Все геніальне — просто: якщо плюсів більше, ніж мінусів, ми приступаємо до задачі; якщо більше мінусів — не будемо витрачати дорогоцінний час. Можливо, колись й використовували матриці, але ми намагаємось максимально спрощувати, щоб не перейматись з цього приводу.
По життю в мене місія допомагати людям, рости та змінювати своє життя через навчання та розвиток. Цей розвиток може бути як за допомогою компанії, шляхом впровадження CRM-системи та інших інструментів, або через освітні івенти. Для мене це як додатковий напрямок роботи та розвитку.
В цілому моя особиста місія — це допомагати людям вдосконалювати своє життя через знання. Я розумію, що це — найефективніший спосіб: чим свідомішою є людина, тим щасливішою вона стає й покращує життя людей навколо себе.
Місія ж компанії CRM Solutions — це допомогти бізнесу зняти головний біль та заощадити власнику його гроші, нерви й час, шляхом впровадження CRM-системи. Не варто нічого вигадувати: є бізнес і треба допомогти власнику, забравши з нього кілька задач.
Система допомагає комунікувати з клієнтами та надавати їм якісніший сервіс. Компанія розвивається, заробляє більше грошей, дякує нам. Я задоволений на першому етапі :) Але глобально, все починається з гарно налаштованого процесу, який запускає бізнес. А завдяки кожному окремому бізнесу в нашій країні працює економіка. Тому тут все пов'язано, і це теж моя місія. Працює CRM → Працює бізнес → Працює економіка :)
Я б порадив звертатися за консультацією спеціалістів в тих напрямках, які їх цікавлять. Якщо це маркетинг, то необхідно звернутись до маркетологів, якщо цікавить CRM, то до інтеграторів CRM. Це просто, тому що у профільних спеціалістів є акумульований досвід, який вони кожен день підтверджують і посилюють. Звернувшись до такого спеціаліста на пів години або годину, ви заощадите багато часу на вивчення інформації та зорієнтуєтесь, які є підводні камені у тематиці, що вам потрібна.
Звертайтеся, спілкуйтеся, консультуйтеся та оптимізуйте свій час!