fbpx ...

Команда — наша головна сила!

image-person
Привіт!

Сьогодні познайомимося та поспілкуємося з Тетяною Прус — керівницею відділу продажів CRM Solutions. Поговоримо про:

1

Шлях до посади керівниці відділу продажів.

2

«Зону відповідальності» в компанії.

3

Що значить CRM для відділу продажів з точки зору керівниці відділу?

Історія CRM Solutions нараховує вже понад 6 років існування. Коли розпочалась особисто твоя історія в компанії? Розкажи, як ти потрапила в компанію?

Мене звати Тетяна Прус, я родом з Одеси, вже 4-й рік я живу в Туреччині, заміжня. Мені 35 років, з них останні 15 років я працюю у продажах. На попередньому робочому місці я пропрацювала 10 років. Була й менеджером, і керівником, але згодом зрозуміла, що вигоріла.

Чоловік мені сказав: можеш не працювати, якщо не хочеш. 4 роки я присвятила духовним практикам, медитаціям та почала шукати себе. Це дало мені зрозуміти, що я все-таки фахівець з продажів. Я люблю роботу, працювати з клієнтами, заробляти гроші та ставити цілі.



А потім мені трапився допис Сергія Тимчука на Facebook, що йому потрібна допомога у відділі продажів. Я відгукнулась, зазначила, що ми разом навчались — проходили тренінги в одного спікера.

Власне так я й потрапила до компанії: у травні 2022-го я прийшла на стажування, а з 1 серпня 2022 я — офіційно керівник відділу продажів.

Ви не потрапите у простір, до якого ви ще не готові. Те, що мені допомогло потрапити в CRM Solutions — те, що я пропрацювала свої страхи. Наприклад, страх камери.

Я рік намагалась і все ж це зробила — вийшла в прямий ефір. Тому зараз, коли Сергій Тимчук каже мені завтра дати інтерв’ю, для мене це більше не проблема.

Після чотирирічної перерви я собі за мету поставила повернутись в стан заробітку грошей: компанія «прийшла» — працюємо:)

image
Що для тебе означає компанія?

Для мене важливо, щоб співпраця була екологічною, щоб це була синергія і, по-справжньому, командна робота. В CRM Solutions я це отримую. Звісно, не існує роботи, де абсолютно все солодко, «внутрішня кухня» є у всіх. Але без помилок нема зростання. Помилятися — це нормально.

У CRM Solutions є дуже багато напрямків, де я новачок. Мені цікаво і страшно одночасно: боюся помилитись, коли треба зробити огляд якоїсь нової системи, або щось не розказати клієнту.

В нашій компанії я пропрацьовую цей страх та йду в некомфорт. Кажуть, що треба вийти з зони комфорту, а я люблю говорити, що до неї треба спочатку увійти.

Мені дуже подобається, що мій стан збігається із CRM Solutions, так. Мої наміри, стан, плани, перспективи, які бачу в компанії. Я ніколи не піду в компанію, де не бачу перспектив. Для мене CRM Solutions — про екологічність, перспективи, навчання та розвиток.

Яка твоя «зона відповідальності» в компанії?

Гроші. Продажі.

Відділ продажів — це гроші, контроль, оплата, робота з клієнтами, знову ж таки, внутрішня мотивація кожного співробітника. Для багатьох людей настає час, коли гроші більше не мотивують, тому одне з моїх завдань в CRM Solutions — знайти нематеріальну мотивацію для себе і співробітників. Коли ти любиш клієнтів та допомагати їм, коли хочеш і відчуваєш, що ти потрібен.

Що найскладніше в роботі керівника відділу продажів?

Особисто для мене — це управління персоналом.

Тому що невеликий колектив — це окей, але я знаю і бачу перспективи самої компанії. Тому, коли колектив зросте, а співробітників стане більше — керувати буде складніше. Найскладніше для мене, що я не зможу допомогти своїм людям. Але сподіваюсь, що це вийде. Вже завдяки власному досвіду.

Що б ти порадила менеджерам з продажів, які тільки починають свій шлях?

Знайти свою справжню мотивацію і робити стільки, скільки потрібно: дзвінків, контактів, зустрічей.

Створити намір та мотивацію: я це зроблю, скільки б дзвінків та продажів мені не знадобилося. Ніхто не знає, скільки, власне, їх треба буде, тому завдання — створити свою особисту статистику дзвінків та продажів, а вже потім аналізувати та допрацьовувати скрипти для збільшення результатів.

А ще треба знати свою мотивацію та зрозуміти, заради чого ти робиш те чи інше. Її треба знайти й все.

Що таке CRM, як би ти пояснила простими словами? І кому вона точно потрібна?

Я в першу чергу запитаю, чим займається клієнт. Якщо це навіть не малий бізнес, а людина просто по дропшипінгу перепродає товари в Instagram, то CRM не потрібна, тому що це серйозні інвестиції.

CRM-система — це помічник:

1. Для власника бізнесу. Не втрачати гроші та керувати персоналом.
2. Помічник менеджера, який забуває виконати задачі.



Якщо це — невеликий товарний бізнес, де в середньому 3 замовлення на день, ніякий помічник у вигляді CRM і не потрібен, але якщо обсяг замовлень великий, то вже необхідно замислитись над інтеграцією системи.

І друге важливе питання: як бізнес співпрацює з базою клієнтів?

За правилами продажів, набагато легше продати людині, яка вже була вашим клієнтом та давала вам гроші. З новим клієнтом вам потрібно знайомитися та налагоджувати контакт.

Звідси питання: якщо ви досі працюєте в excel-таблицях, яким чином ви «повертаєте людей»? Як робите розсилку з презентацією новинки або анонсом події?

Резюмую: прокидаючись щодня, менеджеру не треба пам’ятати про всю роботу, яку необхідно зробити, адже він все бачить в CRM-системі.

image
Які переваги CRM-системи ти бачиш як працівник відділу продажів?

На аутсорсі я працювала з компанією, яка користувалась CRM-системою. Менеджер може сам керувати своїми грошима та продажами, коли не тримає всі задачі в голові. Сам собі ставить завдання, контролює продажі й розуміє, які справи й задачі необхідно виконати завтра, післязавтра та за тиждень.

CRM-система дозволяє інтегрувати телефонію, а отже дає можливість переслухати розмови з клієнтами й безпосередньо менеджеру, й керівництву. Таким чином власники бізнесів можуть прийти на допомогу співробітникам — порадити, як треба спілкуватись з клієнтом та, можливо, вдосконалити скрипт і збільшити кількість угод.

CRM-система — помічник і для менеджера, і для підприємця.

На твою думку, яка місія у CRM Solutions та твоя роль у цій місії?

Мені здається, тут стоїть завдання масштабувати компанію та її процеси, щоб допомагати підприємцям на кожному рівні.

Тобто CRM Solutions — це в першу чергу про допомогу та дружні стосунки з клієнтом, про пораду, підтримку, а потім вже — решта.

Однозначно! Сергій Тимчук проводить багато майстер-класів та заходів, йому взагалі подобається допомагати й консультувати людей у ключі інтеграції CRM-систем. Адже CRM — це новий рівень у бізнесі з повною автоматизацією процесів, з великими рекламними кампаніями. CRM — це вже інший, просунутий рівень бізнесу.

А скажи, будь ласка, що тобі найбільше подобається у своїй роботі, а які моменти ти хотіла б змінити?

Змінити моменти у продажах? Можливо, зменшити кількість відмов.

Опиши, будь ласка, ідеального ліда CRM Solutions: який він?

Ідеальний клієнт — це той, котрий заплатив гроші.

У моїй практиці є клієнтка, котра залишила заявку на інтеграцію CRM-системи ще у 2020 році. Людина дуже довго думає та приймає рішення, але це не робить її поганим клієнтом. Це означає, що слушний час тоді ще не настав. А є ті, кому впровадження системи необхідно терміново і на вчора.

Важко сказати, який з клієнтів краще: той, котрому система потрібна терміново, чи той, хто довго приймає рішення.

Ідеальний клієнт — це той, хто вирішив з нами працювати.

Тетяно, дякуємо за таку вичерпну та пізнавальну розмову!