5 Порад українському малому бізнесу від Weblium
Малий та середній бізнес в Україні продовжує розвиватися, з’являється все більше компаній, які зосереджуються на абсолютно різних нішах. Втім, тенденція останніх років полягає у мінімізації витрат. Для того, аби бізнес залишався релевантним та прибутковим, необхідно знаходити нові способи знижувати витрати на виробництво, дистрибуцію, просування, логістику.
У цій статті CMO Weblium Богдан Тимошенко поділиться корисними порадами, що варто робити, щоб бізнес зростав та успішно мінімізував витрати.
Основні канали продажу
Головна задача бізнесу — отримувати прибуток. І без належної основи, каналів розповсюдження, у вас його просто не буде. Важливо зазначити, що говорячи про канали продажу, ми не маємо на увазі, що ви маєте одночасно продавати через всі можливі соціальні мережі, сайт та месенджери. Вам треба обрати ключову платформу, до якої ви будете вести клієнтів через всі інші канали комунікації. Для цього розгляньте:
• Сайт (основа). За основу ліпше взяти сайт. З його допомогою ви зможете набагато краще говорити з вашими клієнтами. На сайті ви можете продумати багато різних елементів та сторінок, що дозволить клієнтам дізнаватися все про вас в межах вашої ж платформи. Створити інтернет-магазин чи посадкову сторінку можна навіть самостійно.
• Instagram (для невимушеної взаємодії). Через соціальні мережі можна неформально спілкуватися з клієнтами, показувати, що ви на одній хвилі. Через соціальні мережі можна залучати клієнтів до інтерактивів та приводити їх до вашої основної платформи.
• X (для комунікації з клієнтами). Комунікувати з клієнтами можна всюди, але X (Twitter) дозволяє це робити в іншому тоні. Можливість відповідати в тредах, доповнювати повідомлення інших користувачів, швидко та зрозуміло підхоплювати різні тренди — все це переваги Х.
• YouTube (для професійних інструкцій). Цей метод більш витратний, може потребувати залучення різного формату спеціалістів, але він дозволить вам робити інструкції з використання певних товарів, або ж продукту, що ви виготовляєте.
Кожна соціальна мережа, або ж додатковий канал комунікації, має вести до вашої основної платформи. Завжди залишайте посилання, нагадуйте, де клієнт може купити вашу продукцію та дізнатися більше про ваш бренд.
Окрім цього, варіант, який допомагає централізувати всі ці канали комунікації, оптимізувати процеси обробки замовлення та краще взаємодіяти з клієнтами — це CRM-системи. З їх допомогою можна ефективно опрацьовувати клієнтські звернення та уникати різноманітних помилок, які трапляються, якщо канали взаємодії з користувачами децентралізовані.
Освоєння штучного інтелекту
• ШІ — це відмінна можливість зекономити час та гроші на певних задачах. Важливо розуміти, що штучний інтелект не зробить за вас усе. До ідеальної роботи йому ще вчитися і вчитися, але закрити певні невеликі задачі він точно зможе, а ви зекономите на цьому трохи грошей. Серед практичних застосувань, ви можете спробувати:
• Генерація контенту. Текст та зображення вже не будуть великою проблемою, адже ви зможете генерувати короткі повідомлення та емоційні зображення за допомогою ШІ. Звісно, генерація великих текстів, як то статей для блогу, або ж зображень конкретно з вашим продуктом буде трохи проблематичною, особливо, якщо у вас немає часу тренувати штучний інтелект.
• Накладання звуку. До прикладу, ви хочете створити якісне відео про вашу продукцію, але у вас немає ресурсів для того, аби записати звук. В такому разі, ви можете використати ШІ, який просто начитає необхідний вам текст. Просто накладіть потім спокійну музику і ваше відео буде готове.
Є ще безліч способів застосовувати ШІ. Більшість з них не будуть вкрай необхідними для малого бізнесу, але проста генерація контенту завжди буде доречним рішенням.
Використання cost-efficient варіантів
• Економія — це завжди добре. Багато людей думають, що безкоштовні альтернативи, або ж ті, що дешевші будуть значно гірші за платні/дорожчі альтернативи. Втім, це зовсім не так. Головне — вміти обирати. Ось декілька порад, як обрати cost-efficient інструменти.
• Не поспішайте одразу купувати платну підписку. Повний доступ, або ж платна підписка для якогось інструмента не завжди критичні. В певних випадках, вони не дадуть набагато більше функціоналу для вас. В інших випадках, ви можете спробувати знайти альтернативу.
• Як шукати інші варіанти. Не намагайтеся шукати “безкоштовний доступ” до певного додатку. Так ви зможете лише отримати шкідливе або піратське ПЗ. Натомість шукайте функціонал, який вам треба. До прикладу, це може бути “обрізати відео безкоштовно”. Таким чином, ви побачите низку ресурсів, які дозволять вам виконати таку задачу.
• Використовуйте українські варіанти. Як правило, українські додатки набагато дешевші у використанні ніж інші варіанти. Це зумовлено тим, що вони або орієнтуються на український ринок, тому мають суттєво нижчу ціну. Це зумовлене не лише розумінням необхідності мінімізації витрат, але й бажанням залучити більше клієнтів до українських застосунків.
• Завжди перевіряйте відгуки. Бажання отримати дешевший інструмент часто використовується зловмисниками, які можуть створити фейковий застосунок, або ж фішинговий сайт. Головне — це постійно перевіряти відгуки на незалежних платформах, аби мати можливість уникати крадіжки даних.
Використовувати ШІ, конструктор сайтів, Google таблиці для ведення бізнесу — це гарне рішення, яке дасть можливість зекономити кошти та спрямувати їх на більш корисні напрямки. Знайти інструмент не найскладніше завдання. Ви завжди будете бачити альтернативні рішення для вашого бізнесу. Головне — це вміти обирати серед цих альтернатив, аби використовувати кожен з інструментів на максимум.
Залучення мінімуму спеціалістів
Чим більше спеціалістів ви залучаєте, тим більше витрати. Коли людина намагається знайти окремого спеціаліста навіть під найменші задачі — це велика помилка. Коли ви тільки починаєте, вам варто слідувати декільком порадам.
• Підготуйте певні задачі ще до запуску. Наприклад, ви шукаєте копірайтера. Коли ви вже створили сайт, запустили магазин, маєте займатися менеджментом клієнтів, у вас не буде часу шукати копірайтера, який буде підходити вашому баченню компанії. Але, якщо ви почнете шукати спеціаліста ще до запуску, то вже на момент активної роботи у вас буде людина, з якою ви зможете співпрацювати.
• Підходьте до тестування обачно. Спроби знайти спеціалістів дуже часто доволі витратні. Багато власників бізнесу починають одразу тестувати 5 кандидатів, оплачують кожному виконання тестового завдання, а у висновку не починають співпрацю з жодним. Аби мінімізувати витрати, варто або зазначати, що виконання тестового завдання не оплачується, або ж тестувати одного кандидата за раз.
• Перевіряйте завдання на використання ШІ. Тема штучного інтелекту актуальна, він доволі корисний. Ви можете уточнити у спеціаліста, чи використовував він подібні інструменти в роботі, але також можете і перевірити це самостійно за допомогою незалежних сервісів.
Спеціалістів знайти не так легко, як може здатися на перший погляд. Звісно, зараз на ринку багато людей, які можуть допомогти з розвитком вашого бізнесу, але знайти саме тих, які доповнюватимуть концепцію вашої компанії доволі важко.
В певних випадках, вам буде простіше самостійно виконати якесь завдання, аніж залучати для цього когось іншого.
Підвищення власних навичок
Власні навички надзвичайно важливі. Коли ви вмієте виконувати щонайменш невеликі завдання, ви можете не хвилюватися про розширення команди. Звісно, вам не треба охоплювати всі сфери одразу, так ви лише втратите продуктивність, не будете встигати займатися ключовими аспектами вашого бізнесу. Але є речі, на які вам варто звернути увагу.
• Написання постів для соціальних мереж. Пости для соціальних мереж це складний процес, але ви можете самостійно розповідати про товар, проводити певного формату інтерактиви, створювати історії.
• Фото товарів. Фотографія — це вид мистецтва, але професійні фотографії у студії можуть бути доволі дорогими. А у випадках, коли асортимент постійно оновлюється, може бути доволі складно підтримувати заявлений рівень якості. Але якщо у вас є телефон з гарною камерою та можливість знімати у приміщенні з гарним освітленням, то ви легко зможете самостійно робити фото продукції. Звісно, за якістю вони поступатимуться професійним фото, але цього буде достатньо, допоки ви не знайдете фотографа для вашої компанії.
• Управління товаром. Вміння керувати товаром надзвичайно важливе для власника бізнесу. Якщо ви можете самостійно запакувати та відправити посилку — це вже великий плюс. Це дозволить вам зекономити на логістичних нюансах.
Висновки
Звісно, вам не треба бути професіоналом в цих напрямках.
Достатньо буде на середньому рівні розумітися на цих речах, щоб мати можливість перестрахуватися на початкових етапах ведення бізнесу.
Сподобалась стаття?
Інтеграція будь-якого CRM-рішення починається з консультації!
Сергій Тимчук
CEO «CRM Solutions»